В литературата се отбелязва, че при работещ двигател и запалване от възникнало късо съединение, в разпределителя на запалването обикновено има разтопяване и залепване. В случай на запалване от късо съединение при неработещ двигател - разтопяване и залепване се наблюдава при реле-регулатора.
Обикновено късо съединение възниква в арматурното табло и се разпространява в купето. По-рядко възниква в моторния отсек и багажника. Когато късо съединение е причина за пожар, контактуващите проводници са носители на характерните перлина късо съединение. Ако проводниците са били обгорени от огъня и не са били под напрежение, върху тях няма перли на късо съединение. При проверката на тази версия експертът е длъжен да направи проврека на предпазителите, прекъсвачите и кабелите. Проверява се свързването на акумулатора. Ако акумулаторът липсва, трябва да се установи дали е бил на мястото си преди възникване и по време на пожара. Проверява се дали някакъв метален предмет не е осъществил връзка между двата полюса или кабелите. Късо съединение по електрическите проводници най-често е причина за изтощаване на акумулатора. Проверява се дали е останал някакъв заряд.